Business development tools & technologies- Part II
- Get link
- X
- Other Apps
Recommended Reading: Business Hack, The Wealth Dragon Way to build a successful Business in the Digital Age by John Lee
There are so many business development tools to choose from when
you are determining your business strategy.
Let’s start talking about some of these tools & technologies:
1- Website:
build your influence & authority. Ensure that your company website act as lead generator either by having rich content fits your future prospects or answering FAQ about your products or services
2- Social media tools
to determine the appropriate tool, ask yourself
do you target B2C orB2B or both? It’s important to know what tool you should use
and educate yourself about each tool to make the right decision. Let’s take glimpse of popular tools
A- LinkedIn
I prefer LinkedIn for B2B and professional networking.
it helps you discover more about companies, decisions makers, and also build
professional network to support your service or product. It helps you reach to
people out of your local limited network to broader network. You can also use
LinkedIn for B2C by making tailored introductions to key decision maker then
build relationships. Yet, this will take longer time & efforts.
B-Facebook:
It’s more personal and it'll better to create Facebook business page to connect with your prospects and get noticed. Keep your personal account away from your business to avoid any inconveniences or bias.
C- Other Tools:
you can use any other social media tools like Instagram, WeChat, WhatsApp, slack, or any other channel based on your goals, industry, &market.
3- Emails
sending introductions to your future prospects
via email is still effective communication channel. More personalized emails
are much better than campaigns. When your customers feel that you
solve their specific problems, your opportunity
to get noticed is higher than general emails & messages.
4- Marketing & sales automation tools
CRM is very good tools to collect information
about your leads, prospects, & market. It's not only to connect & track
customers behavior s, it also generate data that assists you to get robust
information about customer journey. Some traditional business developers see
that automated Excel sheets is effective than CRM. Yet, I think it is ineffective
way of doing business in the era of AI & ML
To sum up, ask yourself is there any new/
current technology I should be using? How technology is affecting your business
development strategy? Is there any social media tool that could impact my
business positively? Do I know how to use the social media tools as it should
be used? Are your customers are educated enough about your products &
services? It’s critical to educate
yourself to stay ahead of competition. Please let us know how has technology changed
your business? Are there any other tools that could impact your business?
أدوات وتقنيات تطوير الأعمال - الجزء الثاني
هناك العديد من أدوات تطوير الأعماليمكنك الاختيار من بينها عند تحديد استراتيجية عملك.
لنبدأ الحديث عن بعض هذه الأدوات والتقنيات:
1- الموقع الإلكتروني: قم ببناء نفوذك وسلطتك. تأكد من أن موقع
شركتك على الويب يعمل كمنشئ رئيسي إما من خلال وجود محتوى غني يناسب آفاقك
المستقبلية أو الإجابة على الأسئلة الشائعة حول منتجاتك أو خدماتك
2- أدوات التواصل الاجتماعي
لتحديد الأداة المناسبة ، اسأل نفسك هل تستهدف B2C أوB2B أو كليهما؟
من المهم معرفة الأداة التي يجب عليك استخدامها وتثقيف نفسك حول كل
أداة لاتخاذ القرار الصحيح. دعونا نلقي نظرة على الأدوات الشائعة
أ- لينكدين
أنا أفضل LinkedIn من أجل B2B وتطويرعلاقاتك
المهنية.حيث يساعدك على اكتشاف المزيد عن
الشركات وصناع القرار وأيضًا بناء شبكة احترافية لدعم خدمتك أو منتجك. ويساعدك على
الوصول إلى الأشخاص خارج شبكتك المحلية المحدودة إلى شبكة أوسع. يمكنك أيضًا
استخدام LinkedIn for B2C من خلال الوصول
لصانعي القرار ثم بناء العلاقات. ومع ذلك ، سيستغرق هذا وقتًا وجهدًا أطول.
ب- الفيسبوك:
إنها لعلاقات الشخصية أكثر وسيكون من الأفضل إنشاء صفحة أعمال على Facebook للتواصل مع عملائك
المحتملين وجذب الانتباه. احتفظ بحسابك الشخصي بعيدًا عن عملك لتجنب أي مضايقات أو
تحيز.
ج- علاوة على ذلك ، يمكنك استخدام أي أدوات وسائط اجتماعية أخرى
مثل Instagram أو WeChat أو WhatsApp أو Slack أو أي قناة
أخرى بناءً على أهدافك ومجال عملك وسوقك.
3- رسائل البريد الإلكتروني
لا يزال إرسال الرسائل الي عملائك عبر البريد الإلكتروني قناة اتصال فعالة. تعد رسائل البريد الإلكتروني الأكثر تخصيصًا أفضل بكثير من الحملات. عندما يشعر عملاؤك أنك تحل مشاكلهم ، فإن فرصتك في الحصول على ملاحظة أعلى من رسائل البريد الإلكتروني والرسائل العامة.
4- أدوات التسويق والمبيعات الالكترونية
يعد برنامح ادارة العملاء CRM من الأدوات
الجيدة جدًا لجمع المعلومات حول العملاء المتوقعين والتوقعات والسوق. لا يقتصر
الأمر على الاتصال وتتبع سلوك العملاء فحسب ، بل إنه ينشئ أيضًا بيانات تساعدك في
الحصول على معلومات قوية حول رحلة العميل. يرى بعض مطوري الأعمال التقليديين أن
أوراق Excel الآلية فعالة
أكثر من CRM. ومع ذلك ،
أعتقد أنها طريقة غير فعالة لممارسة الأعمال التجارية في عصر الذكاء الاصطناعي
والتعلم الآلي
باختصار ، اسأل نفسك هل هناك أي تقنية جديدة / حالية يجب أن
أستخدمها؟ كيف تؤثر التكنولوجيا على استراتيجية تطوير عملك؟ هل توجد أي أداة وسائط
اجتماعية يمكن أن تؤثر بشكل إيجابي على عملي؟ هل أعرف كيف أستخدم أدوات التواصل
الاجتماعي كما يجب استخدامها؟ هل عملاؤك على دراية كافية بمنتجاتك وخدماتك؟ من
الضروري تثقيف نفسك للبقاء في صدارة المنافسة.
من فضلك أخبرنا كيف غيرت
التكنولوجيا عملك؟ هل هناك أي أدوات أخرى يمكن أن تؤثر على عملك؟
Comments
Post a Comment