How does AI change business development?
- Get link
- X
- Other Apps
Recommended Reading: AI in Marketing, Sales, and service by Peter
Gentsch
According to analyticsinsight.net, ‘’ AI is a technology that enables a machine to stimulate human behavior. Machine Learning is a subset of AI which allows a machine to automatically learn from past data without programming explicitly. The goal of AI is to make a smart computer system like humans to solve complex problems’’
AI development is about managing large amounts of data in less time and with higher accuracy. The question is: will AI replace human factors? This is a controversial topic since we can't neglect human intuition, intelligence, and emotions. Yet, current AI development takes in consideration the emotional factor like Lovot, a Japanese enhanced emotional pet that we all love.
The question is: does AI pose a threat to job security? The answer is yes and it depends on your industry.
Now, Let take a glimpse about AI in business development:
1- Lead Prediction & scoring
AI will help business developers to identify potential customers & markets.AI can analyze LinkedIn data and generate data about your potential customers. AI technologies collect information about your future prospect's preferences & possible communication channels. Lead scoring uses an algorithm that collects data about customer engagement rate, current data, historical data to predict Lead quality and likelihood to make a sale.
2- Sales volume predictions
Statistics were always the answer to any sales forecasting. With the rise of AI technologies, sales forecasting can be more robust and accurate. AI uses algorithms that collect information about economics, environment, company performance, external & internal data to achieve higher accuracy in sales forecasting.
3- Marketing & sales automation
AI automates your process, collects information, and analyzes data. AI can visualize the complete customer journey, sales funnel, and closing rate. Automation will save more time to interpret and improve the process.
4- Content Creation & product recommendations
AI recommends the best content & product for each customer. This will help you to recommend content that supports your customer to buy your solution. This is where AI can be employed. AI creates more dynamic content that fits with your customers' needs.
5- Customer service
Chat bot is a smart assistant that has been trained to perform customer service reps jobs. There are enhanced chat bots that can perform tasks, answer questions, and save reps time. Yet, there are still limitations like inability to answer or understand some questions.
In conclusion, AI should be a business development priority for the next coming years. AI technologies will enhance customer acquisition process, customer experience, sales forecasting & closing rate. Hence, Business developers should build up knowledge in the very interesting field of AI.
Please share your thoughts; what do you think of AI? What are the recent AI developments that catch your attention? What are your limitations to get AI technologies in your company? Till the next wk
دعنا نلقي نظرة على الذكاء الاصطناعي في تطوير الأعمال:
سيساعد الذكاء الاصطناعي مطوري الأعمال على معالجة بعض الأسئلة مثل من هم عملاؤك المحتملون. أي سوق أو منطقة تناسب منتجك بشكل أفضل؟
يمكن للذكاء الاصطناعي تحليل بيانات LinkedIn وإنشاء بيانات حول عملائك المحتملين. علاوة على ذلك ، باستخدام تقنيات الذكاء الاصطناعي ، يمكنك جمع معلومات حول تفضيلاتك المستقبلية وقنوات الاتصال الممكنةأيضا يساعد الذكاء الاصطناعي الي الوصول الي بيانات مثل معدل مشاركة العملاء والبيانات الحالية والبيانات التاريخية للتنبؤ بجودة العميل المحتمل وفرصك في اكتساب عملاء جدد.
كانت الإحصائيات دائمًا هي الإجابة على أي تنبؤ بالمبيعات. مع ظهور تطبيقات وخوارزميات الذكاء الاصطناعي ، يمكن أن تكون توقعات المبيعات أكثر قوة ودقة. يجمع الذكاء الاصطناعي معلومات حول الاقتصاد وأداء الشركة والبيانات الخارجية والداخلية لتحقيق دقة أعلى في التنبؤ بالمبيعات.
3- التسويق والمبيعات
الذكاء الاصطناعي يساعدك علي ترشيح أفضل محتوى ومنتج لكل عميل. دعنا نتخيل أنك تتصل بعميل محتمل لتقديم نفسك ومنتجك ، تتم إدارة المكالمة بواسطة خوارزميات الذكاء الاصطناعي التي تجمع بيانات حول عملائك مثل البيانات الديموغرافية والتفضيلات وعملية اتخاذ القرار والمشكلات. سيساعدك هذا على التوصية بمحتوى يدعم عميلك لشراء المنتج أو الخاص بك. هناك العديد من الحلول المتوفرة في السوق والتي يمكن أن تساعدك في إنشاء إستراتيجية تطوير أعمال أكثر ديناميكية.
5- خدمة العملاء
Chat bot هو خدمة مساعد زكيا تم تدريبها لأداء وظيفة مندوبي خدمة العملاء. هناك العديد من روبوتات الدردشة المحسّنة التي نتعامل معها عندما نزور مواقع الويب التي يمكنها أداء المهام والإجابة على الأسئلة وتوفير وقت المندوبين. ومع ذلك ، لا تزال هناك قيود مثل عدم القدرة على الإجابة على الأسئلة التي لاتدرب عليهاأو أجابات غير مناسبة للسؤال.
Comments
Post a Comment