Why should business developers learn marketing?
- Get link
- X
- Other Apps
Recommended Reading: This is Marketing; You can’t be Seen until You Learn to See by Seth Godin
Why should business developers learn marketing? What’s ‘’Smallest Viable Market’’?
According to Seth Godin’’ Marketing seeks more, More market share, more customers, more work.Marketing is driven by better. Better service, better community, better outcomes. Marketing creates culture. Status, affiliation, and people like us. Most of all, marketing is change’’
There is a claim that business developers shouldn’t learn marketing. This assumption is untrue as business developers and marketers seek more, seek better outcomes, and create culture. Both are change makers.
Let’s take a glimpse about marketing fundamentals that business developers should learn/apply:
1- Marketing is a science:
It’s not about getting shares, likes, and comments. Yet, interactions are important when it bring actual results. According to Decision Analyst ‘’ Marketing Science is the application of the scientific method and scientific experiments to the solution of marketing problems’’.
2- Invent:
Is your product or service worth making? Do you have a story to tell? Which problem do you solve? Invent means you create a solution for a specific problem.
3- Design:
Design a solution that delivers value to customers at profit. Business developers don’t find a solution- they create the solution and market it to customers.
4- Tell:
Tell a story that resonates with a small group of people.
5- Spread
Customers are not you. Business developers should seek customer attention. Spread the word and as Seth mentioned in his book ‘’it’s doesn’t matter what people you’re not seeking to serve think’’
6- Show up
Your persistence is the key. Persist to follow-up, to reach out to new customers, & to solve customers’ problems. AI technologies make it easier to show up consistently and find your niche market (Read more about AI here)
In this context, business developers should concentrate their effort on ‘’Small Viable Market’’. Yet, what's a small viable market?
Small viable market is about the minimum number of people who seek your solutions. Business developers should focus on people who act as ambassadors for their products. As Seth mentioned in his book ‘’ Begin by choosing people based on what they dream of, believe, and want,not based on what they look like. In other words, use psychographics instead of
Demographics’’. It’s clear that we must find the best approach to solve customers’ problems.
To sum up, business developers are marketers who seek change. Business developers seek new relationships, new markets, more customers, and more value. Business development is about taking risks to make the change possible. Business developers don’t wait for a customer to show up; instead they create an audience through communication and delivering value. Business developers should merely focus on people who trusted them, connected with them, and sought to believe in their products/service
Share your practices and let us exchange ideas, what are your marketing strategies? Do you think business developers should learn marketing?
الكتاب الموصي به:This is Marketing, You can’t be seen until You Learn to See by Seth Godin
دعونا نلقي نظرة على أساسيات التسويق التي يجب على مطوري الأعمال تعلمها / تطبيقها:
1- التسويق علم:
لا يتعلق الأمر بالحصول على مشاركات وإعجابات وتعليقات. ومع ذلك ، فإن التفاعلات مهمة عندما تحقق نتائج فعلية. وفقًا لمحلل القرار ، فإن "علم التسويق هو تطبيق الطريقة العلمية والتجارب العلمية لحل مشاكل التسويق".
2- الابتكار:
هل منتجك أو خدمتك تستحق صنعها؟ هل لديك قصة تروى؟ ما المشكلة التي تحلها ؟ الابتكار يعني أنك تنشئ حلاً لمشكلة معينة.
3- البناءوالتصميم:
صمم حلاً يقدم قيمة للعملاء مع تحقيق الربح. لا يجد مطورو الأعمال حلاً - فهم يصممون الحل ويسوقونه للعملاء.
أخبر قصةعن خدماتك /منتجك تلقى صدى لدى مجموعة صغيرة من الناس.
5- الانتشار
العملاء ليسوا أنت. يجب أن يسعى مطورو الأعمال إلى جذب انتباه العملاء. انشر الكلمة وكما ذكر Seth في كتابه "لا يهم ما يفكر فيه الأشخاص الذين لا تسعى إلى خدمتهم"
إصرارك هو المفتاح. استمر في المتابعة ، للوصول إلى عملاء جدد ، لحل مشاكل العملاء ، لجذب انتباه السوق. تسهل تقنيات الذكاء الاصطناعي الظهور باستمرار والعثور على السوق المتاسبة لمنتجك (اقرأ المزيد عن الذكاء الاصطناعي هنا)
في هذا السياق ، يجب على مطوري الأعمال تركيز جهودهم على "السوق الصغيرة الفعالة". ومع ذلك ، ما هو السوق الصغير القابل للتطبيق / السوق الصغير الفعال؟
السوق الصغيرة الفعالة تدور حول الحد الأدنى لعدد الأشخاص الذين يسعون للحصول على حلولك/منتجك/خدماتك. يجب على مطوري الأعمال التركيز على الأشخاص الذين يعملون كسفراء لمنتجاتهم. كما ذكر Seth في كتابه "ابدأ باختيار الأشخاص بناءً على ما يحلمون به ويؤمنون به ويريدونه ،لا تعتمد على شكلهم. بمعنى آخر ، استخدم التخطيط النفسي بدلاً من الديموغرافيا“. من الواضح أنه يتعين علينا البحث في أسواقنا لفهم أفضل نهج لحل مشكلات العملاء.
- Get link
- X
- Other Apps
Comments
Post a Comment