Profitable customers
- Get link
- X
- Other Apps
مدونة أسبوعية لتطوير
الأعمال
القراءة الموصى بها: 42 قاعدة لتحويل العملاء المحتملين إلى عملاء Meredith Elliot Powell
العملاء دائما على حق ؟! لماذا؟
في الواقع ، العملاء
ليسوا دائمًا على حق. لا يتعلق الأمر بأن تكون على صواب أو خطأ. يتعلق الأمر بما
إذا كان ذلك مناسبًا لنشاطك التجاري أم لا. هل هذا العملاء يستحق وقتك؟ بصفتك مطور
أعمال ، فإن وقتك هو أغلي ما تملك والعمل مع العملاء الخاطئين سيكلفك أكثر مما تعتقد.
لذلك تقوم ببناء علاقات أولية وتثقيف عملائك الجدد. ومع ذلك بعد 3 مكالمات فقط ،
عليك أن تقرر - هل هذا مناسب؟ هل يجب أن نلتقي مع هؤلاء العملاء؟
كن دائمًا على استعداد
لما نطلق عليه "إنهاء علاقات العملاء" ، وتخلص من العملاء الغير جادين أو لا يهتمون بالوقت. ومع ذلك حافظ على بابك مفتوحًا لأي تعاون مستقبلي.
فكر دائمًا في جودة العلاقات وتعمق في نفسية العملاء
للكشف عن احتياجاتهم. ركز دائمًا على العملاء
النشطين والحيويين الذين يستحقون اهتمامك ووقتك
Business development Moment:
Recommended Reading: 42 rules to turn prospects into customers by Meredith Elliot Powell
Customers are always right?! Why?
In fact, customers are not always right. It’s not about being right or wrong. It’s about whether it’s the right fit for your business or not. As business developer your time is the ultimate valuable asset and working with wrong customers will cost you more than you think. Therefore, you build initial relationships & educate your new customers. Yet, after only 3 calls you need to decide – Is it the right fit? Should we meet with them?
Always be prepared for what we call ‘’Customers relationships terminations’’, Yet, keep your door open for any future collaboration.
Think about relationships quality & deep dive into customers psychology to reveal their needs. Always focus on active and energetic customers who deserve your attention & time.
Comments
Post a Comment