Women in Business Development
- Get link
- X
- Other Apps
Recommended Reading: WINNING HER BUSINESS by Bridget Brennan.
Note for readers: This book is an awesome read. It’s mainly about women 's consumer market and how sales professionals can win these very powerful market. I was intrigued by Bridget style and her innovative ''Four Motivator framework'' and decided to use the content to get reader attention on Women in business development and also how business developers can learn about women consumer market as a growth tool.
Women are a crucial part of today’s workforce and consumer markets. This week we will explore how women in business development think, & how sales professionals should approach women consumers.
Women in business development are assertive, explorers, agile, proactive, and dynamic women who create growth opportunities for their companies. In the business world and particularly in the MENA region, women think differently because they understand that women are not taken seriously. In a male dominating region, we can find women in business development who strive to persuade others that women can work hard and make a difference even more than their male counterparts. Yet, lack of role models, challenges and hardship to excel in their jobs put pressure on women to change people's mindset besides creating a successful business.
According to Bridget Brennan’’ when women are in the marketplace, they want to execute. They want to be productive. They want to get the job done. They don’t want to leave empty-handed’’. This why Women in business development should use Bridget’s ‘’ The Four Motivators Framework’’
1- Connection (be professional, show respect, ask questions, and be an active listener):
We all know that we need to build a strong emotional rapport with people either consumers or our team. Yet, when connecting to a woman either business developer or consumer; you need to be professional. Women care about offering or getting high quality products and get their job done without so much personal interference. As Chinese people say ‘’ Prefer the armor to the dress’’. ‘’Use politeness strategies. Etiquette is a primary aspect of female culture, and it’s something that women value in sales interactions’’ as Bridget mentioned. Being respectful & polite are very important to women whether you're a sales professional or a customer.
2- Inspire (Educate, create wow moments, create a value)
I recently realized that educating customers is very important to make a sale. Women are intuitive and rely so much on her intuition either to sell or buy a product. Thus, approaching women through ‘’sensible sales’’ are crucial to success with professional women & consumers. Inspire through education, creating a value, and telling a story about your product. Women always focus on a real value and educated conversation before making her decision. As Bridget stated ‘’ create more “wow” moments.
3- Confidence (be credible, and quick)
Women appreciate credible sales professionals and customers. Ask questions about how women feel or think about your product. Be a problem solver more than being a sales professional. Follow up quickly to earn customers trust and confidence in your product.
4- Appreciation
Do you have a loyalty program in place? You can approach your customer with a thank you note; invite your key customers to a major event in your company. Appreciation should be simple and deliver value. Always create out of the box ideas to keep in touch with your customers and stakeholders.
In conclusion, it’s time to create more opportunities for strong female leaders in business development in the MENA region. Understanding female culture is vital to understand how women approach business and also women consumer markets. Women in business development must keep learning and grow. It’s important to stay up to date with the market trends and customer needs. Moreover, women leaders should explore women consumer markets in-depth to achieve success and gain more influence.
النساء في مجال تطوير الأعمال حازمات ، ومكتشفات ، وديناميكيات ، وهن قادرات على خلق فرص نمو لشركاتهم. في عالم الأعمال وخاصة في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا ، تفكر النساء بشكل مختلف لأنهن يفهمن أن النساء لايؤخذن على محمل الجد. في منطقة يهيمن عليها الذكور ، يمكننا أن نجد نساء في مجال تطوير الأعمال يسعون لإقناع الآخرين بأن النساء يمكن أن يعملن بجد ويحدثنا فرقًا أكثر من نظرائهم من الرجال. ومع ذلك ، فإن التحدياتوالصعوبات في التفوق في وظائفهم تضغط على النساء تغيير عقلية الناس إلى جانب إنشاء عمل تجاري ناجح.
وفقًا لبريدجيت برينان ، عندما تكون النساء في السوق ، فإنهن يرغبن فيالتنفيذ. يريدون أن يكونوا منتجين. يريدون إنجاز المهمة. لهذا السبب يجب على النساء في تطوير الأعمال استخدام The Four Motivators Framework
1- التواصل (كن محترفًا ، احترم الجميع ، اطرح الأسئلة ، وكن مستمعًا نشطًا):
نعلم جميعًا أننا بحاجة إلى بناء علاقة عاطفية قوية مع الأشخاص سواء المستهلكين أو فريقنا. ومع ذلك ، عند الاتصال بامرأة سواء مطورة أعمال أومستهلك ؛ يجب أن تكون محترفًا. لا تهتم المرأة بحياتك الشخصية. إنهم يهتمون بتقديم أو الحصول على منتج عالي الجودة وإنجاز عملهم دون تدخل شخصي. كما يقول الصينيون "يفضلون الدرع على الفستان". "" استخدم استراتيجيات الأدب. تعتبر آداب السلوك جانبًا أساسيًا من الثقافة الأنثوية ، وهو شيء تقدره النساء في تفاعلات المبيعات "كما ذكرت بريدجيت أن كونك محترمًا ومهذبًا أمر مهم جدًا للمرأة سواء كنت محترفة مبيعات أوعميلاً.
2- الالهام
لقد أدركت مؤخرًا أن تثقيف العملاء مهم جدًا لإجراء عملية البيع. المرأة حدسية وتعتمد كثيرًا على حدسها إما لبيع أو شراء منتج. وبالتالي ، فإن التعامل الصحيح مع النساء أمر بالغ الأهمية للنجاح مع النساء المحترفاتوالمستهلكين. يمكنك النجاح مع العميل من خلال التعليم ، وخلق قيمة ،ورواية قصة عن منتجك. تركز النساء دائمًا على القيمة الحقيقية والمحادثة الجادة قبل اتخاذ قرارها. كما ذكرت بريدجيت "" اصنع المزيد من اللحظات"المبهرة".اجعل العميل يطرح الأسئلة
3- الثقة (كون ثقة وكن سريعًا وأقل ثرثرة)
تقدر النساء محترفي المبيعات / العملاء الموثوقين. اطرح أسئلة حول شعورالنساء أو كيف يفكرن في منتجك. قدم حلاً للمشاكل أهم من كونك محترف مبيعات. المتابعة بسرعة لكسب ثقة العملاء في منتجك.
4- التقدير
هل لديك برنامج ولاء معمول به؟ يمكنك التواصل مع عميلك من خلال ملاحظة شكر ، ودعوة عملائك الرئيسيين إلى حدث كبير في شركتك. يجب أن يكون التقدير بسيطًا ويقدم قيمة. قم دائمًا بإنشاء أفكار خارج الصندوق للبقاءعلى اتصال مع العملاء وأصحاب المصلحة.
باختصار ، حان الوقت لخلق المزيد من الفرص للقيادات النسائية القوية في تطوير الأعمال. يعد فهم الثقافة الأنثوية أمرًا حيويًا لفهم كيفية تعامل النساء مع الأعمال التجارية وكذلك الأسواق الاستهلاكية النسائية. يجب أن تستمر النساء في تطوير الأعمال في التعلم والنمو. من المهم مواكبة اتجاهات السوق واحتياجات العملاء. علاوة على ذلك ، يجب على القيادات النسائية استكشاف الأسواق الاستهلاكية النسائية بعمق لتحقيق النجاح واكتساب المزيد من التأثير.
- Get link
- X
- Other Apps
Comments
Post a Comment